- 1 Pozostałości baterii mającej bronić portu (69 opinii)
- 2 O morderstwie na jachcie i upartej nudystce (32 opinie)
- 3 Tak organizowano Rajd Monte Carlo w Gdańsku (25 opinii)
- 4 Te zabytki otwierają się po remontach (88 opinii)
- 5 Kronika oblężenia Gdańska w 1734 r. Część 2 (12 opinii)
- 6 Kronika oblężenia Gdańska w 1734 r. (11 opinii)
Orunia, Droga Królewska, Zielony Most - tędy kiedyś jeździły tramwaje
Mają w Gdańsku długą historię, nadajemy im imiona i kochamy je, chociaż czasem się psują. Gdańskie tramwaje - sprawdzamy, dokąd kiedyś można było nimi dojechać.
Tramwaj do Oruni - jedna z najstarszych linii
porównać
Tramwaje coraz szybsze: "Podkręcają" prędkość tramwajów
Ulica Długa i Długi Targ
porównać
Tramwaje coraz dłuższe: Pojedziemy 45-metrowymi tramwajami?
Tramwaj pod Żurawiem - ul. Szeroka
porównać
Czytaj więcej: Gdańskie tramwaje: od wojny do nowoczesności
Zielony Most - zwodzona trakcja
porównać
Targ Węglowy - kiedyś była tu pętla
porównać
To stąd od 1883 r. wyjeżdżały tramwaje konne w kierunku Dolnego Miasta. W 1896 r. była to już linia elektryczna i miała połączenie z Dworcem Głównym. W latach 30. XX w. zbudowano drugi tor i pętlę uliczną (od strony Katowni). Linia tramwajowa działała na Targu Węglowym do 1971 r.
Więcej artykułów o gdańskich tramwajach znajdziesz tutaj
Opinie (253) ponad 20 zablokowanych
-
2021-11-21 12:32
Chciałbym doczekać powrotu nazwy (3)
Prawie zawsze piszecie Przeróbka zamiast Trojan. Wszyscy niby chcą wrócić do pieknej przeszłości, a posługują się socjalistyczną przeróbką nazwy z Trojan na Przeróbkę. Tramwaj Długą, Zieloną bramą, Bramą Zuławską podążał jako nr 9 na Trojan, dalej na Sianki dzisiaj Stogi...
- 22 0
-
2021-11-21 17:23
(1)
"Trojany" w XXI wieku źle się kojarzą
- 3 1
-
2021-11-22 06:02
Sianki też ładna nazwa...
- 2 0
-
2021-11-22 07:33
Radzę jednak choć trochę zainteresować się historią. Nawet tą w Gedanopedii. Po wojnie zamiast niemieckiego Troyl zaczęto używać nieco spolszczonej nazwy Trojan. Nie miała ona żadnego związku z dzielnicą, tyle że niedaleko była ulica Trojangasse /dziś Seredyńskiego/. Bardziej oficjalną nazwą było Zawiśle i do tej, geograficznie uzasadnionej nazwy może warto było by wrócić.
- 3 0
-
2021-11-21 12:42
Jedno stwierdzam
kiedys bylo ladniej :)
- 19 3
-
2021-11-21 13:04
Widzę w tym wszystkim logikę.
Paliwo drożeje i samochody też ? Ludzie opamiętajcie się i nie kupujcie śmieci.
- 9 3
-
2021-11-21 13:05
Tramwaje w Gdańsku
Dawno temu dokładnie 100 lat temu czyli w 1921 roku tramwaje jeździły tak : nr 1 co 5 minut do Wrzeszcza, a po godz. 20 do godz. 22 co 10 minut, do Oliwy z Targu Węglowego tramwaj nr 2
co 15 minut, a na Orunię tramwaj nr 6 od Targu Węglowego do kościoła w Oruni co 10 minut,
z Oliwy do Jelitkowa nr 10 co 15 minut a w zimie co półgodziny, z Wrzeszcza do Brzeźna
tramwaj nr 9 , i jeszcze inne były nr 4, nr 3, nr 8 czy np tramwaj nr 5 z dworca głównego do Targu
Rybnego ( ulicą Krosna) ...
Warto chyba przywrócić linie tramwajowe, których dziś nie ma.- 16 3
-
2021-11-21 13:14
a o Wrzeszczu ani słowa trasie, skąd ruszał tramwaj na plażę w Brzeźnie, trasie ,mijankach nie wspomnę o nr.linii ,nie wszyscy nowomiejscy(patologia podlaska )co stocznie życie uratowały o tym wiedzą ,oni to raczej gdzie wypić i pod krzakiem paść (tanie mordownie) takie były lata 50-60,a na tej linii to jeździły dyliżanse i szybkość ich zawrotna
- 10 0
-
2021-11-21 14:02
Więcej takich ciekawych wiadomości prosimy
- 11 0
-
2021-11-21 14:24
anna
Tramwajem przez ul.Dluga w latach 50 tych jezdzilam jako mloda dziewczyna do pracy do Lakowej tam na ul. Szuwary byly Warsztaty szolne a Targiem Weglowym to byla normalna trasa do Wrzeszcza lub do Oruni potem z Biskupi pieszo na Pohulanke teraz Chelm
- 14 1
-
2021-11-21 14:30
Precz z samochodami spalinowymi
Gdańsk miastem pojazdów eko
- 6 9
-
2021-11-21 18:00
Poza Długą i Targiem Węglowym powinni przywrócić linie (1)
Tramwaj powinien jechać Szeroką lub choćby Podwale Staromiejskim i przy Łączności odbijać w stronę Muzeum 2 Wojny Światowej. Na Orunię powinny jeździć tramwaje skręcając w stronę Raduni i górą po wale i dalej w ulicy za Zaroślakiem. Drugą linię można byłoby reaktywować wzdłuż Łąkowej lub Chmielną tam wszędzie rozwijać będzie się miasto.
- 72 16
-
2021-11-22 08:35
Nawrót choroby?
Zastanawiam się skąd się biorą tacy pomysłodawcy. Również ci co ich popierają lajkiem. Tramwaj na Podwalu Staromiejskim? Jadący czy stojący jak eksponat ? Wielkim szczęściem Gdańska jest niewielki już odsetek linii przebiegających ulicami bez wydzielonego torowiska. Został jeszcze kawałek w Nowym Porcie. Lata poświęcono na to by takie kolizje zlikwidować. Ale są jeszcze w Polsce miasta zmagające się z tym problemem, gdzie tramwaj stoi w korku razem z samochodami a przystanki dodatkowo hamują ruch. Nigdy więcej.
- 1 7
-
2021-11-21 18:37
(4)
Zielony Most był zwodzony, ok. Ale jak trakcja się podnosiła? Most zwodzony podnosił się razem z trakcją..? He?
- 6 1
-
2021-11-21 20:54
Tak. Wyższa technika niedostępna współczesnym Wolakom. (1)
- 3 0
-
2021-11-21 21:54
Niezwykłe..
- 1 0
-
2021-11-22 07:39
(1)
Nie tylko ten. Przewód trakcyjny podnosił się też z przęsłem mostu Siennickiego> Są zdjęcia gdzie widać jak to działało.
- 1 0
-
2021-11-22 16:28
Dziękuję bardzo za odpowiedź!!
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.