- 1 Jeden z pierwszych w Polsce "bliźniaków" (80 opinii)
- 2 Zaśmiecone gdyńskie westerplatte (76 opinii)
- 3 Następcy Haffnera wchodzą cali na biało (6 opinii)
- 4 Upiorne syreny i największe pożary w mieście (33 opinie)
- 5 O morderstwie na jachcie i upartej nudystce (38 opinii)
- 6 Idź na spacer śladem linii Gdynia - Kokoszki (85 opinii)
Estakada Kwiatkowskiego potrzebuje remontu
Jazda po estakadzie Kwiatkowskiego, mimo widoków rozciągających się wokół, nie zawsze należy do przyjemnych.
2 mln zł wyda w tym roku Gdynia na prace utrzymaniowe i wymianę dylatacji na obu jezdniach pomiędzy ul. Gołębią i ul. Kontenerową. Obecnie trwa remont słupów zlokalizowanych na terenie Pomorskiego Ośrodka Ruchu Drogowego.
Sęk w tym, że nawet jeśli tak się stanie, za jej kosztowne remonty nadal będzie trzeba płacić z gdyńskiego budżetu.
Koszty remontów utrzymaniowych kolejnych przęseł estakady liczone są w milionach złotych.
Ponad 10 mln zł na przestrzeni 15 lat na estakadę Kwiatkowskiego
- W latach 2007-2017 na bieżące utrzymanie stanu technicznego oraz remonty i modernizacje wydano kwotę 10 677 307 zł.
- W 2021 r. na utrzymanie bieżące, remonty i modernizację wydatkowano kwotę w wysokości 317 448,92 zł.
- W 2022 r. wydano kwotę 1 861 366,34 zł.
Ile Gdynia wydaje na utrzymanie estakady?
W tym roku utrzymanie i remonty pochłoną kolejne 2 mln zł. Na najbliższe miesiące zaplanowano wymianę dylatacji na obu jezdniach pomiędzy częścią stalową i betonową obiektu.
- Są one zlokalizowane pomiędzy ul. Gołębią i ul. Kontenerową. Remont będzie poprzedzony wykonaniem niezbędnej dokumentacji projektowej - informuje Magdalena Wojtkiewicz, rzecznik ZDiZ w Gdyni.
Estakada Kwiatkowskiego na filmach
Naprawy estakady Kwiatkowskiego trwają cały czas
Nie wszystkie środki zostaną przeznaczone na jeden remont. Estakadę, jak przekonują urzędnicy, trzeba utrzymywać i reperować praktycznie każdego dnia.
- Z bieżącego utrzymania zamierzamy wykonywać między innymi naprawę podpór (słupów), miejscowe naprawy spodu konstrukcji, naprawy odcinkowe gzymsów oraz nawierzchni izolacyjno-nawierzchniowej kap chodnikowych. Prace te zostały już rozpoczęte i będą trwać przez cały sezon budowlany. Obecnie, z uwagi na dobre warunki atmosferyczne, przeprowadzany jest remont słupów zlokalizowanych na terenie Pomorskiego Ośrodka Ruchu Drogowego - kończy Magdalena Wojtkiewicz.
Jako że o wsparciu z zewnątrz na remont można zapomnieć, wszystkie siły zostały skierowane na budowy Drogi Czerwonej, czyli przedłużenia Obwodnicy Trójmiasta do portu, która zdecydowanie odciążyłaby istniejącą estakadę.
Droga Czerwona: zakres
Droga Czerwona będzie złożona z trzech odcinków o długości 9 km:
- węzeł Gdynia Chylonia - węzeł Kwiatkowskiego II,
- węzeł Kwiatkowskiego II - węzeł Ofiar Grudnia '70,
- węzeł Ofiar Grudnia '70 - węzeł Terminal Promowy.
Droga Czerwona: koszt całości 1 mld zł
Droga Czerwona ma być realizowana w formule "Projektuj i buduj". Powstanie do 2029 r. Rok temu jej koszt szacowano na ponad 1 mld zł.
Droga Czerwona: informacje, terminy, koszty
Miejsca
Opinie wybrane
-
2024-02-23 07:21
(11)
Ona potrzebuje remontu co rok, odkąd pamietam, że oddycham. Czemu nie sprawdza się jeżdżących po niej ciężarówek, pod kątem przeładowania?!!!
Tiry na tory- 164 11
-
2024-02-23 12:23
Przeładowany tir z portu nie wyjedzie. Oczywiście nie pisze o tzw stonogach, które wjeżdżają dwa razy i ruszają z dwoma ciężkimi pudłami
- 1 0
-
2024-02-23 12:23
Gdzie
Jest ITD?
Rozwalić tą firmę i włączyć do Policji.- 2 2
-
2024-02-23 09:59
Dokładnie! non stop dylatację naprawiają, może by tak zrobić raz a dobrze...
a nie, to się nie opłaca. Musi przecież wpaść zlecenie co 2-3 lata na miliony. A dziury... no cóż jak to dziury w całym Trójmieście ulice tak wyglądają, estakada nie jest wyjątkiem.
- 8 3
-
2024-02-23 09:33
(1)
Krokodyle tylko stoja na zdjezdzie z Kwiatkowskiego w kierunku Gdanska. W druga strone raz ich widzialem.
- 4 0
-
2024-02-23 09:56
tam gdzie oni stoją na zjeździe to tylko prędkość i ew dokumenty mogą sprawdzić, wagi tam nie ma!
- 6 1
-
2024-02-23 09:30
Tir
Szczególnie tzw. stonogi. Co jakiś czas itd chwali się że złapał przeładowaną stonogę ale to gdzieś w w głębi kraju, a te które wyjeżdżają z portu lub wracają nie są kontrolowane i to pewnie niszczy mocno estakadę
- 8 0
-
2024-02-23 09:22
(3)
Ty lepiej się przesiądź z osobówki na tory będzie mniejszy ruch
- 2 11
-
2024-02-23 11:11
(1)
Na pewno by chciał, ale od lat Gdynia nie daje rady uruchomić pociągów po tamtej stronie.
- 5 1
-
2024-02-23 22:12
Od tego jest marszałek, nie Gdynia
- 0 0
-
2024-02-23 09:57
tiry na tory
- 4 0
-
2024-02-23 09:11
Każda ulica w Gdyni potrzebuje po roku remontu
Może tak są te remonty przeprowadzane?
- 11 1
-
2024-02-23 07:13
Jakoś mam wątpliwości... (3)
...czy po wybudowaniu Drogi Czerwonej kierowcy jadący obwodnicą (mam na myśli ciężarowców) od strony Łodzi mając do dyspozycji estakadę będą nadkładać drogi i jechać do końca obwodnicy żeby nową trasą dotrzeć do portu. Chyba, że w planach jest ustawienie w przyszłości zakazu wjazdu TIR-ów na estakadę tak żeby musiały jechać Drogą Czerwoną.
- 113 7
-
2024-02-23 12:33
Ustawić znak z maksymalnym tonazem bądź naciskiem osi i powinno pomóc. Wiadomo zawsze jakiś osioł się znajdzie. Ale mapy google czy tam inne nawigacje nie powinny wprowadzić przez estakadę tylko wyrzuca na czerwona
- 2 0
-
2024-02-23 09:41
Wystarczy ich do tego przymusić i z pewnością pojadą.
- 10 0
-
2024-02-23 07:26
Tak. Jest taki plan.
- 25 0
-
2024-02-23 07:56
Gdyby część z tej kasy przeznaczyć na kolej (9)
To estakada byłaby znacznie mniej obciążona. No, ale temat pociągu na Oksywie wraca tylko przed wyborami...
- 83 16
-
2024-02-23 14:09
Przecież pis przebudował całą magistrale kolejową do portu (2)
- 1 2
-
2024-02-24 08:33
J
Jesteś cymbał i tyle w temacie
- 0 0
-
2024-02-23 16:54
Przecież nawet projektów jeszcze nie ma, a co dopiero mówić o robotach?
- 2 0
-
2024-02-23 14:04
Kasa tak jak i teraz idzie na promocję miasta.
Tańce pana prezydenta.
- 0 1
-
2024-02-23 12:35
Jaka kolej na Obłuże. Wy w ogóle wiecie jak ona miałaby jeździć, przez hutnicza przy Cisowej. To by trwało dłużej niż dojazd autobusem czy samochodem z centrum bo koleją będzie naokoło z centrum. O czym wy w ogóle mówicie.
- 2 3
-
2024-02-23 08:21
Obciążenie samochodami osobowymi jest dla stanu estakady statystycznie nieistotne (3)
Obsługa portu koleją już jest dobra i na jej poprawę właśnie idzie suma nie na poziomie miliona, tylko miliarda.
- 14 0
-
2024-02-23 09:48
szkoda jedynie, że oprócz odtworzenia stanu posiadania sprzed stu lat bez mała - za co chwała - (1)
nie zweryfikowano układu komunikacyjnego portu pod obecne możliwości.
Przecież port w Gdyni to "łamaniec" logistyczny pod możliwości jakie geopolityka dała nam 100 lat temu.
80 lat temu uległo to zmianie...
Ktoś to zauważył?
Jak wydawać kasę, to z sensem...- 3 3
-
2024-02-23 11:41
100 lat temu był tam kościół i łąki
- 2 0
-
2024-02-23 08:57
Mamy opłakany stan torów w kraju, a bocznice się likwiduje
Przez dekady remonty torów szły praktycznie wyłącznie ze środków UE, mamy opłakany stan torów. Brakuje nam przepustowości, linie są likwidowane, albo z prędkością 0 km/h. Nie mamy nawet funduszu remontowego, tak jak mają drogi krajowe.
- 7 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.