Stare zdjęcia Żabianki zastąpiły reklamy w witrynach supersamu Grosz, który w tym miejscu funkcjonuje od 30 lat.
fot. Jarosław Wasielewski
2 kwietnia minęły równo trzy lata od wejścia w życie uchwalonej przez Radę Miasta Gdańska uchwały krajobrazowej. Jakościową zmianę w mieście dostrzegają chyba już wszyscy. Co prawda część przedsiębiorców - mimo grożących kar - wciąż ociąga się z dostosowaniem do jej zapisów, większość jednak robi to bez szemrania. Niektórzy w kreatywny i pożyteczny sposób.
Informacja o tym pojawiła się w piątek w naszym Raporcie z Trójmiasta.
Zdjęcia na Groszu na Żabiance
Właściciele supermarketu "Grosz"
Otóż zamiast zwyczajnie usunąć dotychczasową dekorację reklamową, zastąpili ją ekspozycją złożoną z archiwalnych fotografii dzielnicy, prezentowanych wcześniej na stronie internetowej Dawna Żabianka.
- "Grosz" działa na Żabiance od trzech dekad. Czujemy się częścią lokalnej społeczności i chcieliśmy dać jej coś od siebie. Nasza ekspozycja to plenerowa galeria dla mieszkańców. Młodszym pokaże, jak Żabianka wyglądała kiedyś, a u starszych przywoła wspomnienia młodości - wyjaśnia Michał Zieńkowicz, jeden ze współwłaścicieli "Grosza".
Prezentowane fotografie - a jest ich ponad 30 - pochodzą z prywatnych zbiorów Pawła Godlewskiego, Juliana Jaskólskiego, Mirosława Kalety, Jacka Krenza, Joanny Wewiórskiej-Labenz, Wojciech Labenza oraz pana Mieczysława (poprosił o anonimowość).
Stare zdjęcia Żabianki zastąpiły reklamy w witrynach supersamu Grosz, który w tym miejscu funkcjonuje od 30 lat.
fot. Jarosław Wasielewski
Plenerową "wystawę" odsłonięto w piątek o godz. 14. w obecności m.in. przedstawicieli Spółdzielni Mieszkaniowej "Żabianka", Rady Dzielnicy Żabianka-Wejhera-Jelitkowo-Tysiąclecia, a także prezydent Gdańska Aleksandry Dulkiewicz.
Sądząc po zainteresowaniu, jakim cieszyła się historyczna ekspozycja na "Groszu" pierwszego dnia po odsłonięciu - a także po reakcjach i komentarzach na Facebooku - mieszkańcom Żabianki prezent się podoba.